torstai 11. elokuuta 2016

Kiva jätski

Voisin ihan hyvin elää pelkällä jäätelöllä - ja puurolla. Siis mikä ihana ruokavalio sellainen oliskaan! No mutta kuitenkaan en vielä ole täysin toteuttanut jäätelö-dieettiäni, (nyt olisi kyllä aika hyvä hetki siihen, koska Ben & Jerry's -paketit ovat alennuksessa) vaan yritän pitää jäätelön syömiseni kohtuukäytön rajoissa. Tämän avuksi olen keksinyt alkaa valmistaa nice cream -jäätelöä! Niin helppoa ja herkkua, eikä edes epäterveellistä.
Nice cream -jäätelöä voinee valmistaa mitä erikoisimmilla mausteilla höystettynä, mutta itse olen tyytynyt mielelläni toistaiseksi banaanin ja suklaisen maun yhdistelmään.


Tähän helppoon ja viilentävään jälkkäriin tulee siis pilkottu, jäädytetty ja ihan hitusen mikrossa pehmitetty banaani sekä yksi ruokalusikallinen kaakojauhetta ja suklaanmakuista proteiinijauhetta. Lisäksi itse tykkään lisätä makeutta pienellä määrällä makeutusjauhetta.


Tänään olin villillä tuulella ja lisäsin joukkoon myös muutaman mansikan! Niiden tuoma maku oli kiva lisä banaanisuklaan tuttuun sekoitukseen.
Kaikki ainekset surautetaan tehosekoittimessa tai sauvasekoittimella ja lopputuloksena on mukavan samettinen jäätelöä muistuttava seos. Sitten vain nautiskellaan, lupaan että on hyvää! Mutta mitähän tähän muuta uskaltaisi sekoittaa banaanin kaveriksi? Mustikoita ja kanelia vaiko vaniljaheraa?

2 kommenttia:

  1. Ooh, toi banskujuttu kuulostaa herkulliselta! Mua niin harmittaa, että banaani aiheuttaa mulle mahakipuja ja oksuoloa. Banaani ois niin helppo ja terveellinen välipala!

    VastaaPoista
  2. Banaanista on kyllä moneksi tällaisiin vähän terveellisempien herkkujen tekoon. Itsekään en ennen voinut sietää banaanin sivumakua missään muodossa, mutta nyt olen alkanut tykkäämään :) Mahakivut eivät kyllä tosissaan ole mikään tottumusjuttu, ellei sitten jotenkin yritä siedättää itseänsä... Tai sitten syö vaan suosiolla muita hedelmiä :p

    VastaaPoista